پای درس رسالت نوکری اهل بیت علیهم السلام

محفل ستایشگران اهل بیت علیهم السلام | تحت نظر شاعر و مداح اهل بیت سلام الله علیهم؛ حاج حسین رضایی

پای درس رسالت نوکری اهل بیت علیهم السلام

محفل ستایشگران اهل بیت علیهم السلام | تحت نظر شاعر و مداح اهل بیت سلام الله علیهم؛ حاج حسین رضایی

پای درس رسالت نوکری اهل بیت علیهم السلام

.:| محل برگزاری محفل |:.
--------------------------------------
استـــان البــــــرز | شهرستان فردیس
سه راه حافظیه | بلوار ثابتی | خیابان طالقانی
مجتمع فرهنگی مذهبی فدائیان حضرت مهدی (عج)

آخرین نظرات

رسالت نوکری | آشنایی با بزرگان رسالت نوکری 2

چهارشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۴:۲۵ ب.ظ

استادان حاج منصور ارضی

از دیگر کسانی که می توان بعنوان واسطه فیض برای حاج منصور ارضی، به وی اشاره کرد، شیخ محمود نجفی است. مرد صاحب کرامتی که خود نوحه خوان اباعبدالله الحسین بوده است. ایشان قبل از اینکه به دروس حوزوی روی بیاورند نوحه خوان بوده اند. دروس حوزوی را از ابتدا نزد آقا سید احمد خوانساری رحمه الله علیه شروع نمودند. حضرت امام (ره) بارها به تقوای آقا سید احمد خوانساری اشاره فرموده اند. شیخ محمود نجفی مسئول هیئت جمعیت حسینی تهران بود و یک منبر قوی بود. با این وجود فقط دهه اول محرم را منبر می رفتند و در ایام سال منبر نمی رفتند.

حاج آقا منصور ارضی می فرماید:

«تفاوت سنی ما با ایشان زیاد بود ولی عجیب بود که نشاط جوانی در ایشان موج می زد. من اگر پیرم ولی عشق جوان دارم هنوز. یکی از نکات بارز ایشان این بود که اول شوخی و مزاح می کردند و بعد مسایل دینی را مطرح می کردند. شیخ محمود نجفی (ره) به ایام صادقیه خیلی توجه می فرمود. بزرگانی همچون آیه الله امامی کاشانی و شهید هاشمی نژاد برای ایشان منبر می رفتند. مرحوم آیه الله آقا سید احمد خوانساری هم در ایام صادقیه یک روز به روضه آقای نجفی تشریف می آوردند. »

حاج آقا منصور ارضی می فرمودند:

« همیشه بالای محراب آقای نجفی عکس حرم اباعبدالله الحسین (ع) نصب بود. ایشان خیلی با سند و قوی روضه می خواندند. وقتی در بازار سینه زنی می کردیم، ایشان مثل مردم عادی با سر و پای برهنه در دسته عزاداری شرکت می کردند و برای مردم در بازار حرف می زدند و با این که صدایش گرفته بود، صدایش به همه می رسید. این کار ایشان شبیه به تصرف بود! هنوز یادم نمی رود، دهه اول محرم سال آخری که در قید حیات بودند، خود را به زیر پای سینه زنان امام حسین (ع) انداخت و می فرمود دوست دارم به این وسیله پاک و مطهر اربابم را زیارت کنم و همان سال در اربعین ارباب بی کفنش از دنیا رفت و عزایش با عزای سیدالشهدا (ع) یکی شد. تربت پاک آن مرحوم در «قبرستان نو» واقع در شهر مقدس قم قرار دارد.»

منبع: کتاب رسالت نوکری | استاد حاج منصور ارضی

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۲
نوکر محفل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی